Molí del Codina (excavació arqueològica)

Nom: El Molí del Codina.

Datació: Principis del segle XIV – segle XVII.

Descripció: Existeixen diverses hipòtesis segons les quals aquest indret podria haver acollit l’antiga sinagoga jueva i després les adoberies. El jaciment presenta diferents fases. La primera fase documentada correspon a un edifici de planta pseudorectangular, que forma una sola nau de 202 m2, sense cap divisió interna i amb una coberta sostinguda per quatre arcs apuntats, que coincideix en mides i situació amb l’edifici de la sinagoga reedificada a partir de 1306 i abandonada el 1345 a causa d’una inundació. L’edifici es va reutilitzar com adoberia a partir del segle XV i es va abandonar com a conseqüència d’una nova riuada el 1644. En aquesta mateixa parcel·la podem observar restes de la muralla de Pere III.

Estat: Restes visitables exteriors, amb panells informatius. Excavació arqueològica.

Distància des del museu: 250 m.

, 41.644342 1.139025